2013/2014-es pályázat

Németország – Farmgyakorlat – Beszámoló

Időpont: 2013. augusztus 19. – 2013. szeptember 15.

Helyszín: Németország, Sanitz-Klein Wehnendorf, Billenhagen, Dargun, Neu-Gaarz

2013. augusztus 19-én utaztunk ki a tanulókkal a Rostocktól nem messze fekvő Sanitzba, ahol a szakmai gyakorlat első hetét töltöttük. Budapestre busszal vittek fel bennünket, a fővárosból pedig repülővel utaztunk Berlinbe. A német fővárosban vonatra szálltunk és Rostockig folytattuk az utunkat, ahol vendéglátóink már vártak minket. Edda Henze és Heiko Henze voltak a vendéglátóink, akik az első héten a számos kulturális kirándulás mellett nyelvi felkészítést is tartottak az erdésztanulóknak. A reggelit követően, délelőttönként német szókincsüket bővítették a diákjaink, délutánonként pedig meglátogattuk az erdészeteket, ahol a szakmai gyakorlat lebonyolítására sor került, valamint ellátogattunk Rostockba, Warenbe és Warnemündébe. A Rostock belvárosában tett séta során ellátogattunk a Mária templomba, ahol Edda Henze számos érdekes dolgot mesélt nekünk. Warnemündében a tenger volt a leginkább vonzó a tanulók számára.

Krachun Krisztián és Tárnok Ákos tanulók Neu-Gaarzban egy vadászkastélyban dolgoztak. Rapcsák Balázs, Sziládi Áron és Vági Evelin Dargunban lett elhelyezve. Csillag Richárd, Horváth János és Pelle Tamás Billenhagenben töltötték a gyakorlatukat. A szakmai gyakorlat mind nyelvi, mind szakmai szempontból hasznosnak bizonyult a diákjaink számára, hiszen nyelvi ismereteik bővítése mellett nagyon sok szakmai dolgot megtanulhattak az őket felügyelő erdészektől. A német erdészek megdicsérték a diákok szorgalmát. Kifejtették, hogy jó szakmai és nyelvi ismeretekkel rendelkeznek, nagyon könnyű és jó velük együtt dolgozni.

A különböző szakmai és kulturális programok nagy segítséget jelentettek a diákok számára, hiszen a szakmai fejlődés mellett a felnőtté válásban is nagy előrelépést tettek. A kulturális különbségek eleinte okoztak egy kevés súrlódást a vendéglátók és a diákok között, azonban ez gyorsan tisztázódott, köszönhetően a tanári felügyeletnek és a vendégfogadók gyerekek terén szerzett hatalmas tapasztalatának.

A munka mellett az erdészetek is rendszeresen szerveztek a diákok számára különböző kulturális kirándulásokat. Így ellátogathattunk többek között egy Nemzeti Parkba, ahol idegenvezetőnk nagyon sok érdekes információt osztott meg velünk.

Mind az erdészetek, mind Edda és Heiko Henze nagyon korrekt és segítőkész magatartást tanúsított.  Mindenben igyekeztek segíteni a tanulóknak.

A németországi farmgyakorlatot nagyon hasznosnak ítélem meg, hiszen az ismeretek bővítésén túl kapcsolatok kiépítésére is sor került.

2013. október 10.

Makra Ágnes

Németország – Farmgyakorlat – Beszámoló

Időpont: 2014. jún. 10. – 2014. júl. 7.

Helyszín: Németország, Sanitz-Klein Wehnendorf, Dargun, Abtshagen, Neu-Gaarz

2014. június 10-én utaztunk ki a tanulókkal a Rostocktól nem messze fekvő Sanitzba, ahol a szakmai gyakorlat első hetét töltöttük. Budapestre busszal vittek fel bennünket, a fővárosból pedig repülővel utaztunk Berlinbe. A német fővárosban vonatra szálltunk és Rostockig folytattuk az utunkat, ahol vendéglátóink már vártak minket. Edda Henze és Heiko Henze voltak a vendéglátóink, akik az első héten a számos kulturális kirándulás mellett nyelvi felkészítést is tartottak az erdésztanulóknak. A reggelit követően, délelőttönként német szókincsüket bővítették a diákjaink, délutánonként pedig meglátogattuk az erdészeteket, ahol a szakmai gyakorlat lebonyolítására sor került, valamint ellátogattunk Rostockba, Warenbe és Warnemündébe. A Rostock belvárosában tett séta során ellátogattunk a Mária templomba, ahol Edda Henze számos érdekes dolgot mesélt nekünk. Warnemündében a tenger volt a leginkább vonzó a tanulók számára.

Magyar Márk és Baráth Gábor 13. évfolyamos tanulók Neu-Gaarzban egy vadászkastélyban dolgoztak. Emődi Enikő, Bányai Patrik és Zahorán György Dargunban lett elhelyezve. Ancsin Róbert, Etsberger Attila és Erdődi András pedig Abtshagenben töltötték a gyakorlatukat. A szakmai gyakorlat mind nyelvi, mind szakmai szempontból hasznosnak bizonyult a diákjaink számára, hiszen nyelvi ismereteik bővítése mellett nagyon sok szakmai dolgot megtanulhattak az őket felügyelő erdészektől. A német erdészek megdicsérték a diákok szorgalmát. Kifejtették, hogy jó szakmai és nyelvi ismeretekkel rendelkeznek, nagyon könnyű és jó velük együtt dolgozni.